alvapluslinnea.blogg.se

Skön Kristihimmelfärd!

Kategori: Allmänt

Hejsan! Igår var ju discot, ni som inte kom hade tur för det va jätte dåligt! eller inte jätte dåligt men inte så bra som vårat va, haha. Efter discot sov Linnea här hos mig, så idag har dagen tillbringats med henne. Vi hade jätte roligt! Vi kollade på två Wallander-filmer. Den första hette Prästen och den andra hette Tjuven. Tjuven tyckte jag va bäst och den rekommenderas verkligen! Prästen va också bra, men man fattade hur allt hängde ihop i mitten av filmen, fast jag hade ett litet fel ändå. När jag kom hem från Linnea var klockan halv sju, då åt jag middag tillsammans med familjen, det blev hemmagjord pizza samt sallad och sallasdkrydda, så himla gott! min favorit faktikst, efter tacos förstås. För en stund sen duschade jag och just nu sitter jag framför datorn och bloggar med pyjamas på mig, Lovs-outfit! Imorgon ska jag och mamma in till örebro/marieberg och köpa en skolavslutningsklänning till mig och två par linnen! Jag behöver ett vitt till och ett svart, dom är bra att ha. Kostar bara 99 kronor på Gina Tricot! Dom passar till allt. Jeans,tights och mysbyxor. Snart ska jag och mamma kolla på tv/film och bara mysa i soffan med popcorn och aromat på! Senare ska jag nog lägga mig och läsa, boken heter FÖR ALLTID och är superduper bra! Handlar om en tjej som heter Nora som ska åka ut till hennes mammas kompis eftersom hennes mamma är i Spaninen och hon har ingen pappa så hon får åka ut dit, på landet. Där ingenting händer. När Nora drömmer om en vaggvisa som hennes mamma sjöng för henne när hon var liten vaknar hon, men hör att ljudet inte kommer från huvudet, utan från rummet på andra sidan väggen! Sen nästa dag rensar Nora i rummet som ljudet kom ifrån och hittar en nalle som hon ställer på byrån på höger sida, sen går hon ner och hämtar saft sen när hon kommer tillbaks sitter nallen på vänster sida och hon va helt säker på att hon satt den på höger sida, precis hundra procent. Sen får hon massa konstiga sms, på första står det: jag saknar dig! på andra står det: Jag också! och Nora fattar inte varför just hon får sms:en som hon inte fattar nånting av? sen förstår Nora att numret som sms:en kom ifrån är noras person-nummer! Och varför känner Nora igen sig när hon går förbi det stora grå ödehuset? Och vem tar kort i Noras rum klockan ett på natten när Nora ligger och sover? Alla svar får ni om ni läser boken, starkt bra är den! Förlåt för långt inlägg. /alva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: