alvapluslinnea.blogg.se

HEMMA

Kategori: Bilder

godmorgon! idag är jag hemma från skolan pga att jag inte mår bra, alltså i kroppen. har världens hesaste röst (haha, när man läser den senaste meningen så kan man tro att jag har skrivit "har världens hetaste röst" men ni fattar) som sagt, jag är jätte hes och täppt i näsan. så idag får jag ligga och kolla på film hela dagen, samt dricka varmt te stup i kvarten. jag vaknade vid åtta, sedan dess har jag glott på tv och redan hunnit druckit två koppar varm choklad och ätit många halstabletter. jag känner redan nu att halsen börjar bli bättre, som tur är så har jag inte ont i halsen, för det är ju mycket värre än att bara vara hes. jag är inte matt i kroppen eller så, vilket är bra för om man är matt i kroppen så kan man råka ut för att vara sjuk länge. men jag har råkat ut för just en förkylning, vilket bara kan hålla på i minst 1-2 dagar om man har tur och håller sig inne. och eftersom vi skulle bada idag på friluftsdagen i alléhallen, så är det ju ingen idé och se till att det blir värre än vad det egentligen är. om jag dricker mycket varmt så kanske jag kan gå imorgon till skolan. men vi får se hur jag mår ikväll eller imorgon bitti! men om jag känner ikväll t.ex att det är en liten förkylning kvar, så stannar jag hemma imorgon med. för det är ju bättre att bli helt frisk, än att gå för tidigt och råka ut för samma sak en gång till!

idag blir det också mycket bloggning, nu när jag är hemma! så håll utkik här på bloggen, ni som också är sjuka och inte är i skolan. pusspusspuss! ♥ /alva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: