alvapluslinnea.blogg.se

In my head

Kategori: Känslor/Åsikter

Har en massa saker jag går runt och funderar på 24/7 så måste verkligen skriva av mig lite nu..

För det första, har kommit på att, man ska verkligen inte rusa in i ett förhållande. Hålla på att jaga efter någon, bara för att få bekräftelse. Bekräftelse att någon "vill ha en" såattsäga. Det blir så fel! Vänta på den där som verkligen älskar dig för den du är, mer värt! Och att hålla på att byta partner lika ofta som man byter underkläder, det är bara omoget.. Blir så trött på sånna som gör det! Behöver påminna mig själv att lugna ner mig, det finns tid, no need to rush liksom..

För det andra, vilket jäkla rasistiskt samhälle vi lever i. Usch! Ingen respekt överhuvudtaget.. Och på min skola alltså, har inte sett värre ärligt talat! Tänker inte nämna några namn eller säga för mycket, kanske inte blir så bra.. Men herregud, big deal om man har annan hudfärg/religion/läggning osv, acceptera och respektera varandra!

För det tredje.. Små kommentarer om ens utseende, det tar faktiskt på en! Även om man inte tänker på det. Om någon till exempel säger till mig att jag har stora ögonbryn, då skakar man ju av sig det fort och går vidare. Men sen har man ju dåliga dagar ibland, och då kan dom där kommentarerna komma upp i bakhuvudet, och så börjar man tänka på det mer och mer så till slut ändrar man på sitt utseende. Bara för den där lilla kommentaren. Har kommit på det på sistone, man tar till sig allt egentligen, men vissa grejer rinner av en men vissa sitter kvar och naggar i bakhuvudet. Kan vara lite jobbigt ibland..

Plus att visa personer verkligen inte tänker på vad dom säger, och slänger ur sig elaka saker som är så sjukt onödiga. Liksom please, säg något bra eller var tyst och håll dina tankar för dig själv? Eller tänk helt enkelt efter innan du säger något!?

Behövde veeeerkligen skriva av mig haha, förlåt för boken! Läs inte om ni inte orkar, skrev mest för min egen skull! Kram! /L

Kommentarer


Kommentera inlägget här: