alvapluslinnea.blogg.se

Det går för fort

Kategori: Känslor/Åsikter

Nu är det bara 2 dagar kvar tills vi får ett nytt år. Det känns konstigt att det snart är 2011, jag tyckte att 2010 nyss började. Tiden går så jäkla fort, fortare än någonsin. För fort faktist. Jag hinner ens blinka förns en dag är förbi. Jag har redan gått en hel termin i 7:an, det är helt sjukt. Jag visste att det skulle gå fort, men inte såhär fort. Även fast det är kul att börja i en ny klass så känns det fel, i slutet av 6:an trivdes jag så bra i min gamla klass, då var det som bäst. Då mådde jag bra. Nu ser jag ingenting positivt i att gå iväg till skolan, eller jo, att jag får gå i skolan. Och att jag orkar, det måste vara positivt, eller? 2010 har helt klart varit ett bra år, med nya upplevelser som jag sent kommer glömma. Men ett nytt år, det vet jag inte om jag är redo för. Jag har inte fått ut allt jag vill av 2010 ännu..

Åh, det känns så fel. Jag vet faktist inte vart alla dessa ord kommer ifrån just nu, men det är skönt att skriva av sig. Ingen har sagt att det ska vara lätt att leva, men ingen har heller sagt att det ska vara såhär svårt. Ingen sa att det skulle bli såhär jobbigt att splittras från min klass. Vissa från min gamla klass pratar jag inte ens med. Och det känns rent ut sagt förjävligt. Jag vill bara tillbaks till 1 Januari 2010, och börja om hela året. Göra om allt. Ta vara på den sista tiden med klassen, umgås med dem som jag nu aldrig pratar med. Det kommer komma frågor som: Vad ångrar du mest med detta året? Då kan jag utan tvekan svara att jag ångrade att jag inte tog vara på tiden med klassen. Jag kom på efter skolavslutningen hur mycket jag egentligen älskar min klass och hur mycket jag skulle sakna den, men då var försent. Om jag bara kunde göra allt bra igen, på något sätt. Eller iallafall få några dagar till med min klass. Så att jag sedan kan gå vidare i mitt liv, och tänka på det positiva i min nya klass.

I mina drömmar är allt perfekt, men när jag vaknar upp är det samma gamla röra. Om jag kunde få sova i några veckor, och drömma om ett bättre läge, skulle jag göra det. Sedan skulle jag vakna upp som en ny människa och leva livet. Men det är bara en dröm.. /Linnea

Kommentarer


Kommentera inlägget här: