alvapluslinnea.blogg.se

jag har massa myggbett :((

Kategori: Allmänt

Shit vad skönt att äntligen vara på plats! Igår som sagt åkte ju jag,hugo&mamma till morfars "sommarställe" ah, vi kallar det för vårat ställe också. Där skulle vi tälta, tänk er? mitt ute i skogen! och morfar och Ann-marie låg i stugan.. Men det var ändå jätte skönt. Vi la in en jätte stor madrass som dom hade, den var så stor att den fick plats för 5 personer. Och vi var ju bara tre så det funka bra, inget gick fel på natten.. eller jo, en grej: jag var livrädd att det skulle komma en björn, jag kunde inte slappna av i början, så jag fick lägga mig sen sätta mig upp igen för att kolla ut om det var/stog nån björn där. aja, när jag väl kom i "ro" ungefär vid halv ett? så sov jag ända tills sex på morgonen, jag vaknade av att min kudde var hel blöt! usch. vet ni vad som hade hänt? jo, det hade blivit fukt av nattens dimma. och min kudde låg så nära "kanten" då böt jag kudde, för jag hade med mig en extra, då somnade jag om till tjugo i tio. då gick jag upp och åt frukost. ah, och massa annat. Sen har jag läst mest idag, jag har läst till 176:e sidan i boken tvillingsjälar . den är verkligen jätte bra! men jätte seg i början..
Jewel får gömma sig för sin styvpappa eftersom han har slagit henne med sitt bältet i pannan.. och han har ju flyttit ihop med Jewels mamma, och mamman bryr sig inte ens när han slår Jewel? sen har han slått mamman flera gånger, när hon var gravid boxade han henne i magen. usch vilken slusk! så Jewel får bo hos sin mormor eftersom hon inte vill bo hemma. men hennes mormor är jätte snäll, och när styvpappan kommer dit och ska hämta Jewel så springer hon till sin nya bästis - India. Där får hon bo uppe på vinden så inte Indias föräldrar ser henne. Jätte spännande bok! Rekomenderas. efter sidan 50 börjar det hända grejer, det är då boken blir bra.
Jag duschade när jag kom hem så jag behöver inte göra det nu, så nu ska jag lägga mig och fortsätta läsa! och imorgon åker jag till moa, sover där ända tills på onsdag, så kommer inte skriva på länge, & jag tror inte att jag kommer skriva när jag är hos moa för vi har alltid så roligt så jag kommer inte vilja&hinna. men vi kanske hörs på onsdag, om jag skriver när jag har kommit hem, eller på kvällen? aja, vi får se. jag ska ju vara hemma och ta det lugnt på torsdag så då kommer jag skriva, onsdag eller torsdag? kan inte lova. kommer bli as skönt att komma ifrån den här hålan ett tag och komma ut på landet. i love! ha det bra, så hörs vi när vi hörs! puss /Alva.


låååååååååångt inlägg, skit samma!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: