alvapluslinnea.blogg.se

2011 - Text & Mobilbilder

Kategori: Bilder

Januari: Jag åkte pulka och frös i snön, jag och Alva besökte Julia i klassen för första gången och jag såg Änglagård 3 på bio med mina föräldrar.
Februari: Jag följde med pappa till Stockholm helt spontant en söndag, jag gick upp klockan 6 på lovet för att spela fotbollscup i Askersund med världens bästa lag - där vi kom 3:a av 13 lag, mitt rum rensades och fick nya tapeter, jag och en hel hög med vänner dansade loss på Jazmines fest och jag och Alva åkte till Göteborg för en hel dags shopping.
Mars: Det var första fotbollsträningen utomhus 2011, jag och Alva åkte till Gustavsvik och träffade på ett underbart grabbgäng och snön började smälta bort sakta men säkert.
April: Våren kom med solsken, isen smälte bort på vänern - jag och morfar åkte ut till skärgården i Kristinehamn och solade, jag och Alva åkte till Stockholm och shoppade - där såg vi Amy Diamond utanför H&M, vi plockade också årets första vitsippor och hade en god picknick ute i solen, valborg firades också med henne, vi käkade kebabrulle och mös uppe på Vernes backe.
Maj: Jag fyllde 14 och firade det med släkten ute på altanen en solig dag, det var vårmarken - som jag gick på med Alva och Moa, fotbolls serien började äntligen och vi tog hem 3 segrar av 5 matcher, pappa fyllde 50 år - det firade vi med en helweekend i fina Skövde, jag kollade mycket fotboll på TV och min kusin fyllde hela 20 år.
Juni: Sommaren hade äntligen anlänt och jag och Alva tog årets första dopp i tisaren - kallt som attan med hur kul som helst, gick runt i shorts och linne på järnvägencup, sommarlov - som vi firade hemma hos Simon, jag och Olivia bakade rabarberpaj, jag, Alva och Vilma dansade loss på sommarens första Talang, jag åt färska jordgubbar hos mormor och morfar, drack en kall cola med Alva i solen och vi tog hem 3 fotbollsmatcher av 3 möjliga.
Juli: Denna månad inledes med fotbollscup i Sunne - som vi till slut VANN = lycka i flera veckor, badade mycket, åkte till Falkenberg för en veckas semester med familjen - vi besökte också Halmstad, Varberg, Ullared, mina sysslingar i Hyssna och badade i havet, jag besökte Göteborg för att kolla Gothia Cup med pappa, hade många varma sommarkvällar, kollade på Poppers Pingviner på bio med Alva, åkte till Motala med pappa och Alva - badade i 15 graders kalla Vättern och kollade på Speedway.
Augusti: Jag och Alva sprang runt på sprang runt på Liseberg - där vi såg Danny Saucedo's genrep inför Lotta på Liseberg, hade poolparty med tjejerna i klassen hemma hos Linnea, gick på talangen två gånger till - en delfinal med Alva och Vilma, och finalen med Alva, Vilma och Felicia, skolan började igen, vi spelade fotbollsmatcher och solen hängde sig kvar några dagar på slutet.
September: Var på Liseberg med Olivia en hel dag - var livrädd när vi skulle åka Atmosfear, hade många sena och mysiga kvällar med Alva, hade en mysig dag med min kusin Elin i Örebro, Alva sov över hemma hos mig en fredag, och när vi vaknade på lördagen åkte vi direkt till Örebro och spenderade dagen där och våran långa rad med vunna fotbollsmatcher gick utför och vi hamnade till sist 3:a i serien.
Oktober: Det var höstmarken - som jag gick på med Alva, jag och Elisa tog många långa promenader tillsammans, hade fotbollsavslutning, började höstlovet med att kolla fotboll en hel dag med tjejerna och gick "bus eller godis" med Alva på Halloween och det var den roligaste kvällen jag hade haft på länge.
November: Började november med att vara barnvakt åt en riktigt söt unge med Olivia, jag och Alva åkte till Göteborg SJÄLVA för första gången, löven föll mer och mer och vädret blev dåligt och så jag gick på julskylning med Alva.
December: Första snön kom, jag praoade på dagis en vecka - där bakade vi både pepparkakor och lussebullar, började umgås med Sandra, bowlade med Alva och hennes pappa, firade Lucia med finmiddag i skolan, fick uppleva en bilkrash på nära håll, bakade pepparkakor hos Vilma, julafton kom - firade den med fin släkt och god mat, och igår hörde man raketer smällas eftersom det var nyår.

Självklart har jag umgåtts med andra vänner och släkt, och gjort andra saker, men det här var de stora händelserna under året. Nu är det 2012 och jag hoppas att det blir lika bra som 2011, och tack alla ni som har gjort 2011 till ett bra år ♥ /Linnea

Kommentarer


Kommentera inlägget här: