alvapluslinnea.blogg.se

Russian Roulette

Kategori: Allmänt

Hejsan bloggläsare! Förlåt för dålig,verkligen super dålig uppdatering av både mig och Linnéa! Men jag skrev senaste i torsdags, då skulle jag ju till Kumlabadet med Evelina&Linnea. Och igår var jag och min familj vart hela dagen hos våra kusiner, dom bor i Lekeberg-Fjugesta. Där firade vi Midsommar och vi sov även över där under natten, eftersom hennes mamma och pappa skulle till Stockholm och fira Midsommar där, och då ville inte Moa följa med så då kom vi till Moa i stället, vi kom dit ungefär 12 på förmiddagen, så vi började med maten på en gång, det blev en klassisk midsommar-maträtt naturligtvis. Färsk potatis,sill och gräddfil med gräslök och rödlök i. Men jag,Moa&Hugo äter inte sill så vi åt Köttbullar i stället. Lika gott det med! Sen till efter-rätt åt vi Jordgubbstårta som Moa hade gjort alldeles själv. Fantastiskt gott måste jag säga! Sen gjorde vi massa roligt, som vanligt. Och ungefär vid sex började min mamma sätta på grillen medans jag och Moa gjorde egen Potatis-sallad. Sen när vi hade grillat köttet, osten och gjort klart Potatis-salladen högg vi in! Nu måste jag använda ett fult ord.. Men jävlar vad gott det var! Tänk er egen potatis-sallad, grillad Hallåmi-ost och sen grillad Fläsk-karré och ett glas Coca Cola Zero framför sig, kan det bli bättre? Sen efter maten gjorde vi massa saker.. åt godis,gosade med hennes katt, hoppade studsmatta och lite till. Sen vid elva satt vi på en film, jag tror det hette Bring it on. Vi såg på den till tolv, sen låg vi och pratade till halv två. Sen somnade jag och vi sov till kvart över tio, haha. Sen vid tolv-tiden åkte jag hem :( Så idag har jag tagit det lugnt, spelat fotboll med Hugo och kollat på en film, snart ska jag och mamma kolla på House of wax som går på kanal 5 och börjar klockan nio. Hoppas jag klarar av att se den då! Haha vad barnslig jag är.. Hoppas ni har haft en trevlig Midsommar, för det har jag haft! Nu ska jag gå och tvätta av mig sminket. Sen ska jag kolla på film med mammi. Vi hörs! / Alva

Imorgon: Vara med bästavän
Måndag: kanske vara med Evelina eller så ska jag ta det lugnt, stor dag dagen därpå.
Tisdag: JAG ÅKER TILL STOCKHOLM MED MIN FAMILJ,EVELINA OCH HENNES FAMILJ!!
Onsdag: Kanske stan med mamma&Linnea
Torsdag: Kanske stan med mamma&Linnea
Fredag: Kanske stan med mamma&Linnea
( vi vet inte vilken dag vi ska dit, men nån av dom )

Kommentarer


Kommentera inlägget här: